Obchodné podmienky
OBCHODNÉ PODMIENKY OBCHODNEJ SPOLOČNOSTI
AUTOSPOL O.K., s.r.o. (www.autospolok.sk)
I. Identifikačné a kontaktné údaje spoločnosti
Obchodné meno: AUTOSPOL O.K., s.r.o.
Sídlo: Starý trh 24, 060 01 Kežmarok
IČO: 36459518
DIČ: 2020021432
IČ DPH: SK2020021432
Zápis v registri: Obchodný register Okresného súdu Prešov, oddiel Sro, vložka č. 11529/P
Konateľ: Ing. Zuzana Ilášová
Prevádzka: predajňa Poľovnícke potreby - včelárske potreby - autosúčiastky
Adresa prevádzky (aj zasielanie reklamácií, písomností, odstúpenie od zmlúv): Starý trh 24, 060 01 Kežmarok
email: obchod@autospolok.sk
telefón: 052/4522177
mobil: 0905 700626
Otváracia doba:
pondelok - piatok 8.00 - 17.00 hod.
sobota 9.00 - 12.00 hod.
Orgán dozoru:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov
telefón: 051/772 15 97
II. Úvodné ustanovenia
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky“) sa vzťahujú na obchodné vzťahy, ktoré vzniknú medzi kupujúcim a obchodníkom, ktorým je: AUTOSPOL O.K, s.r.o., Starý trh 24, 060 01 Kežmarok, IČO: 36459518, DIČ: 2020021432, IČ DPH: SK22020021432, zapísaná v Obchodnom registri vedenom OR Okr. Súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 11529/P (ďalej len ako "obchodník") na základe zmlúv uzatvorených prostredníctvom systému elektronického obchodu (ďalej len "e-shop").
2. Pre účel týchto obchodných podmienok sa:
a) spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania,
b) podnikateľom rozumie osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, alebo ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov, alebo ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu a ktorá koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti a nakupuje tovar v súvislosti s jej podnikateľskou činnosťou,
c) kupujúcim rozumie spotrebiteľ alebo podnikateľ, ktorý nakupuje tovar od obchodníka,
d) kúpnou zmluvou rozumie každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník s kupujúcim,
e) tovarom rozumie predmet kúpy, ak predmetom kúpy nie je služba
3. V prípade, že je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, všetky v platnom znení.
4. V prípade, že je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
5. Obchodné podmienky sú súčasťou uzavretej kúpnej zmluvy medzi obchodníkom na jednej strane a kupujúcim na strane druhej. Tieto obchodné podmienky sa riadia výhradne platnou a účinnou legislatívou Slovenskej republiky. Všetky zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Kupujúci odoslaním objednávky súhlasí s tým, že tieto obchodné podmienky a ich ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy uzatvorené prostredníctvom internetového obchodu a na všetky vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a vytknutí vady výrobku.
6. Kupujúci objednaním tovaru od obchodníka súhlasí s týmito obchodnými podmienkami a to zakliknutím políčka na konci objednávkového formulára so znením „Odoslaním objednávky súhlasíte s Obchodnými podmienkami a podmienkami ochrany osobných údajov“.
7. Obchodník jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa najmä zodpovednosti za vady, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak, že:
a) o hlavných vlastnostiach tovaru v rozsahu primeranom druhu a povahe produktu informoval na príslušnej katalógovej stránke internetového obchodu,
b) o obchodnom mene a ďalších potrebných identifikačných údajov obchodníka informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu a v bode I. týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,
c) o telefónnom čísle a elektronickej pošte obchodníka a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt kupujúceho s obchodníkom informoval na príslušnej podstránke internetového obchodu a v bode I. týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,
d) o adrese obchodníka, na ktorej môže kupujúci uplatniť práva zo zodpovednosti za vady produktu informoval v bode IX. týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,
e) o práve podať sťažnosť alebo iný podnet a poučení o práve spotrebiteľa podať obchodníkovi žiadosť o nápravu prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov, vrátane uvedenia odkazu na webové sídlo na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov informoval v čl.X týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,
f) o predajnej cene jednotlivého tovaru vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní, ktorá je jednoznačne a ľahko čitateľným spôsobom vyznačená informoval na príslušnej katalógovej stránke internetového obchodu a o výslednej konečnej cene za objednávku, vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní, poplatku za dodanie a všetkých ostatných poplatkov spojených s objednávkou informoval v objednávkovom formulári v rámci objednávky vytvorenej prostredníctvom internetového obchodu a následne aj v potvrdení objednávky,
g) o platobných podmienkach, dodacích podmienkach a o lehote, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar informoval v čl. V. a VI. týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,
h) o právach a povinnostiach zmluvných strán spojených so zodpovednosťou za vady a o existencii a dĺžke trvania zákonnej zodpovednosti obchodníka za vady informoval v čl. IX. týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu; obchodník zároveň poskytol samotný formulár na vytknutie vady ako prílohu č.2 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,
i) o informácii o práve spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, o podmienkach, lehotách a postupe pri uplatňovaní práv na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. VIII. týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu. Obchodník spotrebiteľa taktiež riadne informoval o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy vyplneným poučením, ktoré je umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,
j) o informácii o práve spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, o podmienkach, lehotách a postupe pri uplatňovaní práv na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. VIII. týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu.,
k) o poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy v zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov informoval v čl. VIII. odst. 3 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu; obchodník zároveň poskytol samotný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy ako prílohu č.1 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,
l) o informácii, že ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru obchodníkovi a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty informoval v článku VIII. bode 5 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,
m) o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v článku VIII. bode 9 týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu,
n) o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto úkony popísal v čl. III. týchto obchodných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke internetového obchodu.
III. Objednávanie tovaru a uzavretie kúpnej zmluvy
1. Kúpa tovaru sa realizuje formou vystavenia a odoslania objednávky kupujúcim v e-shope obchodníka. Kupujúci má možnosť riadne sa oboznámiť s hlavnými vlastnosťami tovaru (popis tovaru) ešte pred kúpou. Prípadné doplnkové informácie o vlastnostiach tovaru má kupujúci možnosť získať pred kúpou u obchodníka prostredníctvom e-mailu alebo telefónu.
2. Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
• prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode,
• vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
3. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.
4. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci obchodníkovi kliknutím na tlačidlo "Objednať s povinnosťou platby". Údaje uvedené v objednávke sú obchodníkom považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami a podmienkami ochrany osobných údajov.
5. Odoslanie riadne vyplnenej objednávky sa považuje za návrh kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy s predávajúcim
6. Bezodkladne po obdržaní objednávky je automaticky vygenerovaný informačný e-mail kupujúcemu ako potvrdenie o prijatí objednávky na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Doručenie automatizovanej e-mailovej sumarizácie objednávky kupujúcemu bezprostredne po jej uskutočnení sa nepovažuje za prijatie návrhu obchodníkom, t.j. nepovažuje sa za uzavretie kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú až doručením potvrdenia obchodníka o výslovnom prijatí objednávky, odoslaným kupujúcemu do 3 dní od doručenia objednávky. Potvrdením objednávky zo strany obchodníka na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal, vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a obchodníkom v súlade s platnými zákonmi a právnymi predpismi.
7. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže obchodník splniť, zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky obchodníkovi na jeho e-mailovú adresu uvedenú v čl. I týchto obchodných podmienok. Obchodník má právo návrh kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy odmietnuť, napríklad z dôvodu vypredania zásob alebo dočasnej nedostupnosti tovaru. Na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúci nemá právny nárok. Taktiež má obchodník právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávna resp. neexistujúca adresa. Ak kupujúci zaplatil preddavok a k uzatvoreniu kúpnej zmluvy nedôjde, tento je mu povinný obchodník vrátiť do 14 dní.
8. Všetky objednávky prijaté obchodníkom sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónnom čísle predávajúceho alebo elektronickou správou na e-mail obchodníka, obe uvedené v týchto obchodných podmienkach v čl. I.
IV. Informácie o tovare a kúpnych cenách
1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené u jednotlivého tovaru v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru sú uvedené vrátane aktuálne platnej výšky dane z pridanej hodnoty.
2. Kúpna cena za tovar alebo služby nezahŕňa náklady na prepravu do miesta dodania, ktoré budú kupujúcemu účtované osobitne podľa spôsobu prepravy, ktorý si kupujúci vo svojej objednávke zvolil. Informácia o cene prepravy, vrátane prípadnej ceny dobierky, bude uvedená v objednávke ako aj v elektronickom potvrdení objednávky.
3. V prípade, že je predajná cena v e-shope uvedená so zľavou, má sa za to, že predajná cena pred zľavou je tá cena, za ktorú predávajúci tovar či službu ponúkal a predával v období aspoň 30 dní pred poskytnutím zľavy, alebo cena platná od začiatku predaja, ak sa tovar predával v období kratšom ako 30 dní. To neplatí pre zľavy pre registrovaných užívateľov, zľavy poskytnuté z dôvodu vady tovaru či iné zľavy, pri ktorých zákon nevyžaduje uvádzanie referenčnej ceny pred zľavou.
V. Platobné podmienky
1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
• bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho IBAN SK52 1111 0000 0066 1414 7004 vedený v UnicreditBank, a.s.
• dobierkou v hotovosti pri prevzatí tovaru (kupujúci platí priamo kuriérovi alebo poštovému doručovateľovi),
• v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere v prevádzke,
2. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade, ak si spotrebiteľ zvolí spôsob platby prevodom na účet obchodníka, je kúpna cena ním vybraného tovaru splatná najneskôr do 3 dní od potvrdenia objednávky, ktoré obsahuje údaje o objednanom tovare, cene tovaru + informácie o bankovom účte pre uskutočnenie prevodu platby. Kúpna cena podľa vyššie uvedeného sa považuje za zaplatenú dňom pripísania peňažných prostriedkov na účet obchodníka. V prípade, ak ani do 7 pracovných dní odo dňa prijatia záväznej objednávky s povinnosťou platby nie je kúpna cena tovaru zaplatená, kúpna zmluva sa bez ďalšieho upozornenia kupujúceho ruší.
3. V prípade platby prostredníctvom platobnou brány postupuje kupujúci podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb.
4. Obchodník vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je priložený k dodávanému tovaru a tiež zaslaný elektronicky v e-maili potvrdzujúcom expedíciu objednávky na e-mailovú adresu, ktorú uviedol kupujúci v objednávke. Kupujúci za týmto účelom súhlasí, že faktúra môže byť vystavená tiež elektronicky.
VI. Dodacie podmienky
1. Z kúpnej zmluvy vznikne obchodníkovi povinnosť predmet kúpy kupujúcemu odovzdať a kupujúcemu povinnosť predmet kúpy prevziať a zaplatiť zaň obchodníkovi dohodnutú cenu.
2. Tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo keď ho obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu obchodník.
3. Tovar môže byť kupujúcemu dodaný:
• na adresu určenú kupujúcim v objednávke
• prostredníctvom výdajne zásielok na adresu výdajne, ktorú kupujúci určil,
• osobným odberom v prevádzkarni predávajúceho.
Voľba spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru. Predávajúci realizuje dopravu na území Slovenskej republiky týmito spôsobmi:
Váha zásielky |
Zásielka na poštu alebo do Balíkoboxu |
Kuriér na adresu |
Packeta na pobočku alebo do Z-Boxu |
Dobierka |
Do 5 kg |
3,50 |
4,50 |
3,80 |
1,20 |
5 – 9,99 kg |
4,50 |
5,50 |
4,90 |
1,20 |
10 – 14,99 kg |
5,00 |
6,00 |
X |
1,20 |
15 – 19,99 kg |
X |
7,00 |
X |
1,20 |
20 – 30 kg |
X |
12,00 |
X |
1,20 |
• nie všetky spôsoby dopravy sú dostupné pre všetky druhy tovaru z dôvodu váhového obmedzenia
• z prepravy sú vylúčené nebezpečné tovary (kyseliny), preto je u nich možný iba osobný odber
• niektoré nadrozmerné tovary sú vylúčené z prepravy a je u nich umožnený iba osobný odber na prevádzke (medomety, úle, sklenené obaly na med)
• v prípade, že kupujúci trvá na zaslaní nadrozmerných zásielok vylúčených z prepravy, bude kupujúci kontaktovaný ohľadom cenovej kalkulácie prepravy (zaslanie medometov, úľov, kŕmidiel) a až po schválení ceny prepravy kupujúcim, odošle predávajúci tovar kupujúcemu
• predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako vyššie uvedenom spôsobe zasielania tovaru
• v prípade platby na dobierku sa k poštovnému účtuje poplatok 1,20 €
4. Termín dodania tovaru závisí od druhu objednaného tovaru. Vo všeobecnosti je termín dodávky alebo odberu tovaru od 2 do 7 pracovných dní, najneskôr do 30 dní odo dňa jeho záväzného objednania.
Dodacie doby:
• tovar, ktorý má na e-shope príznak „skladom“, je expedícia obyčajne do 24 hodín od potvrdenia objednávky
• tovar, ktorý má príznak „skladom“ a kupujúci si vyberie osobné vyzdvihnutie v prevádzke obchodníka - cena 0,- € - dodanie obyčajne v ten istý deň
• tovar, ktorý má na e-shope príznak „momentálne nedostupné“, nie je k dispozícii na sklade a je buď objednaný alebo sa čaká na dodanie. Ak si kupujúci vyberie tento tovar, bude kupujúci informovaný o dobe dodania a ak bude s dodacou lehotou súhlasiť, bude mu zaslané potvrdenie objednávky,
• tovar, ktorý má na e-shope príznak „na dotaz“, obchodník nemá na sklade a po obdržaní objednávky od kupujúceho bude preverená doba dodania a kupujúci bude s ňou oboznámený. Až po odsúhlasení doby dodania kupujúcim, bude obchodníkom odoslané na e-mail potvrdenie objednávky ako uzatvorenie kúpnej zmluvy
5. V prípade ak obchodník nesplní svoj záväzok dodať tovar v lehote do 30 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy (potvrdenia záväznej objednávky s povinnosťou platby) má spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, obchodník je povinný bezodkladne vrátiť kupujúcemu všetky plnenia prijaté na základe zmluvy.
6. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúcemu odporúčané skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
VII. Zákaznícky účet
1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar tiež bez registrácie.
2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, kedy kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.
6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, príp. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
VIII. Odstúpenie od zmluvy
1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru alebo odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí.
2. Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 1 tohto odseku sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi a to na e-mailovú adresu alebo poštovú adresu obchodníka uvedenú v čl. I týchto OP. Obchodník potvrdí kupujúcemu bezodkladne prijatie formulára.
3. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár k odstúpeniu od zmluvy poskytovaný predávajúcim: Formulár na odstúpenie od zmluvy. Link na tento formulár je zasielaný v e-maili o expedícii zásielky spolu s elektronickou faktúrou.
4. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi tieto platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky. Obchodník však nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Vrátenia tovaru kupujúcim na dobierku nebudú prijaté.
5. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, znáša aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
6. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
7. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
8. Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale s visačkami. V prípade, že kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy a doručí predávajúcemu tovar so zníženou hodnotou, ktorý je použitý, poškodený a/alebo neúplný, je kupujúci povinný uhradiť obchodníkovi náklady v súlade s ust. § 457 a § 458 Občianskeho zákonníka SR, ktoré vznikli v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu, nakoľko v zmysle § 21 ods. 4 zák. č. 108/2024 Z.z. spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade, ak obchodník zistí, že hodnota tovaru, ktorý kupujúci vrátil obchodníkovi pri odstúpení od zmluvy sa znížila nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, alebo že tovar, ktorý spotrebiteľ vrátil pri odstúpení od zmluvy, je poškodený zavinením spotrebiteľa, je obchodník oprávnený uplatniť si u spotrebiteľa nárok na náhradu škody.
9. Spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od Zmluvy ktorej predmetom je: a) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru, alebo b) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený.
10. Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.
11. Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Obchodník bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámení o odstúpenie od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, poprípade spôsobom určeným kupujúcim
IX. Zodpovednosť za vady a vytknutie vady (Reklamačný poriadok)
1. Kupujúci si tovar musí vizuálne skontrolovať ihneď pri a po doručení tovaru. Má nárok tovar neprebrať, ak je na ňom viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný. V takomto prípade je povinný spísať s doručovateľom protokol o škode alebo zásielku odmietnuť prevziať.
2. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Za vadu nie je možné považovať, ako vyplýva už z povahy veci doba jej minimálnej trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na kratší čas. Doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby alebo obdobná doba je uvedená na tovare ak takémuto označeniu tovar podlieha.
3. Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
4. Záručná doba tovaru je 24 mesiacov pre spotrebiteľa (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) . Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok a na tieto reklamácie sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky.
5. Ak má tovar vady, musí na nich kupujúci upozorniť do 2 mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby.
6. Vytknutie vady si môže spotrebiteľ uplatniť písomne na adrese obchodníka: Starý trh 24, 060 01 Kežmarok, alebo elektronicky prostredníctvom kontaktných údajov uvedených v článku I. týchto obchodných podmienok. Na tento účel môže spotrebiteľ využiť vzorový formulár, ktorý sa nachádza k stiahnutiu na konci týchto obchodných podmienok uverejnených na príslušnej podstránke internetového obchodu alebo tu Formulár na vytknutie vady.
7. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
8. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, vrátane okolností uvedených vyššie.
9. Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
10. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec obchodníkovi alebo inej osobe oznámenej obchodníkom. Náklady prevzatia veci znáša obchodník.
11. Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.
12. Spotrebiteľ má v rámci uplatnenia si nároku na odstránenie vady okrem iného právo najmä na:
a) odstránenie vady tovaru opravou
b) výmenu tovaru
c) primeranú zľavu z kúpnej ceny
d) odstúpenie od kúpnej zmluvy
13. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty ak:
a) predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
b) predávajúci odmietol odstrániť vadu
c) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
d) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
e) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
14. Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
15. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
16. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
17. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec obchodníkovi na náklady obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.
18. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
19. Obchodník vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
20. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
21. Kupujúci uplatňuje reklamáciu prostredníctvom diaľkovej komunikácie ( listom, telefonicky alebo mailom ) a je povinný reklamovaný tovar spolu s kópiou dokladu o zakúpení tovaru doručiť alebo sprístupniť obchodníkovi.
22. Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
X. Alternatívne riešenie sporov a podávanie podnetov
1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho vytknutie vady tovaru, alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa Zákona č. 391/2015 Z.z. Subjektami alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona č. 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona č. 391/2015 Z.z. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom online platformy alternatívneho riešenia sporov, ktorá je dostupná online na nasledovnom odkaze: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
2. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho z kúpnej zmluvy alebo súvisiaceho s kúpnou zmluvou.
3. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20,- EUR. Podrobnejšie informácie o celej problematike nájdete v Zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov či v Nariadení Európskeho parlamentu a Rady EÚ č. 524/2013, prípadne sa viete dočítať viac na odkaze: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks#heading-3
4. Spotrebiteľ má ďalej právo podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa ak sa domnieva, že boli porušené práva alebo právom chránené záujmy spotrebiteľa. Kontaktné údaje dozorného orgánu sú:
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 051/772 15 97
XI. Ochrana osobných údajov
Plne rešpektujeme súkromie našich zákazníkov. Pre vybavenie objednávky je však nevyhnutné spracúvať určité osobné údaje. Internetový obchod taktiež spracúva súbory Cookies. Pre lepšie pochopenie, za akým účelom a na akých právnych základoch spracúvame Vaše osobné údaje si prečítajte kompletné vyhlásenie Ochrany osobných údajov podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a Zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktoré nájdete na linku: Ochrana osobných údajov
XII. Záverečné ustanovenia
1. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto obchodných podmienkach je splnená umiestnením oznámenia na internetovom obchode obchodníka.
2. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú voči kupujúcemu účinnosť odoslaním objednávky prostredníctvom internetového obchodu.
3. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť od 1.8.2025
Príloha č. 1 Formulár na odstúpenie od zmluvy
Príloha č. 2 Formulár na vytknutie vady